Ulotki reklamowe – czy warto w nie inwestować?

Czym jest ulotka reklamowa?

Część odpowiedzi na to pytanie kryje się już w samej nazwie – ulotka traktowana jest jako coś ulotnego. Niewielka forma drukowana, najczęściej o przekazie reklamowym lub informacyjnym. Przeznaczona do szybkiej i rozległej dystrybucji i obliczona na wywołanie u odbiorcy konkretnej reakcji na zawarty w niej przekaz.

Czy w dobie mediów elektronicznych druk ulotek jest nadal opłacalną formą reklamy?

Wraz z rozwojem internetu i mediów elektronicznych ogromna cześć rynku reklamowego przeniosła się do świata wirtualnego. Możemy tam precyzyjnie kreować wizerunek swój lub swojej firmy, konstruować reklamy o szerokim polu działania i precyzyjnie je targetować, wszystko wskazuje jednak na to, że tradycyjna ulotka jest nadal skutecznym i na pewno tańszym nośnikiem reklamy. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich branż i wiele zależy od tego, jak ulotka wygląda, jak skonstruowany jest jej przekaz i jak zorganizujemy kampanię reklamową. Najprościej mówiąc – aby ulotka była skuteczną formą reklamy, należy ją dobrze zaprojektować i rozdystrybuować w przemyślany sposób.

Jakie mamy rodzaje ulotek?

Najbardziej popularne i najczęściej spotykane formaty ulotek to klasyczne A6, A5 lub DL z zadrukiem jedno- lub obustronnym. Spotykamy jednak też oczywiście ulotki większe lub o budowie bardziej złożonej – np. ulotki kilkustronicowe, składane z większego formatu do mniejszego, czy wycięte w niestandardowy kształt. Ogólnie panuje prosta zasada – im ulotka jest mniejsza, tym tańsza, a więc możemy w ramach założonego  budżetu wyprodukować ich więcej. Jednak przy mniejszym formacie maleje ilość miejsca na informacje, które chcemy przekazać, a także słabnie ogólna siła reklamowego oddziaływania.

Ulotki składane – podstawowe rodzaje, które możesz zamówić:

1. Ulotki składane na pół.
2. Ulotki składane w C – posiadają dwa skrzydła zakładające się na siebie, format rozłożonej ulotki jest trzykrotnie większy niż ulotki złożonej.
3. Ulotki składane w Z – ulotka składana w „zygzak, harmonijkę”, domyślnie posiada trzy moduły, ale może posiadać ich więcej.

ulotki składane

Druk ulotek – na jaki papier się zdecydować?

Ulotki najczęściej drukowane są na standardowych papierach kredowych. Najczęściej spotykane rozwiązania to papiery o gramaturach 130 i 170g. Gramatura w przypadku papierów powlekanych przekłada się wprost na sztywność papieru. Im gramatura jest większa, tym ulotka będzie sprawiała wrażenia bardziej solidnej.
W ostatnim czasie bardzo modny jest druk na papierach EKO. Jeżeli chodzi o druk ulotek, papier tego typu również znajduje zastosowanie. Ulotki drukowane na papierze EKO są oryginalne, z pewnością odróżnią się od innych i warto, pomimo nieco wyższej ceny, rozpatrzeć tego typu rozwiązanie.

Potrzebujesz skutecznych ulotek reklamowych?

Skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie i zamów lub odwiedź nas w Łodzi lub w Radomsku, zapraszamy!